dijous, 26 de juliol del 2007

i ja no parlaré més de la carrera de filologia eslava fins que no la comenci


Quadrimestre I
Llengua catalana I
1. Adquirir la competència i l'autonomia necessàries per a l'elaboració de textos escrits d'un grau de formalitat mitjà o alt.
2. Consolidar el domini del català normatiu.
3. Conèixer les obres de referència pertinents (en paper i en format electrònic) i saber fer-ne un ús adequat i autònom. (menys faltes per quan escric, doncs)

Rus preliminar
1. Ortografia i puntuació.
- L'alfabet rus
- Normes fonamentals d'ortografia
2.Fonètica pràctica
- Sons vocàlics i consonàntics
- La reducció vocàlica
3. Morfologia.
- Les declinacions dels substantius, adjectius i pronoms en els casos: nominatiu, prepositiu, acusatiu genitiu.
- Introducció a l'aspecte verbal en present i en passat.
- L'expressió del temps.
- L'adverbi.
4. Sintaxi.
L'oració simple: estructures fonamentals.
Temes lèxics
Gent (família, professions) i vida quotidiana (casa, ciutat).

Geografia i arqueologia de Palestina
2. Continguts i pla de desenvolupament
2.1 Situació geogràfica i econòmica de Palestina, Egipte, Anatòlia i Mesopotàmia.
2.2 Estudi geogràfic d'aquestes zones des del Paleolític fins els reialmes de Judà i Israel.
2.3Arqueologia de la zona costanera i transjordana que hi ha entre Anatòlia i Egipte Restes arqueològiques des del Paleolític fins als reialmes de Judà i Israel.
2.4Relacions d' Egipte i Mesopotàmia amb Palestina.
2.5 Comentari històric, geogràfic, social i econòmic de textos bíblics, egipcis, sumeris, acadis, cananeus i moabites traduïts al català.
2.6 Comentari de projeccions documentals que es passaran a hores lectives.
(ho sabeu, que durant molts anys vaig portar nick de deesa sumèria?)



Quadrimestre II
Llengua catalana II (segons el que m'han comentat, per la professora que tinc, faré fonètica, que bona falta em fa pels idiomes que vull aprendre. Gràcies per la recomanació)

Llengua russa I
Temes gramaticals
1. Ortografia i puntuació.
Ús de la coma. Ús del guió. Vocals darrera de fricatives. Vocals darrera de ?. Terminacions en la declinació dels substantius. Signes de puntuació en les oracions subordinades.
2. Morfologia i Sintaxi.
Les declinacions dels substantius, adjectius i pronoms. Introducció a l'aspecte verbal en present i en passat. Els verbs de moviment sense preverbi (idtí-khodit, iékhat-iézdit, letet-letat, plit-plàvat, bejat bégat). Els verbs de moviment amb els preverbis pri-, u-, vi-, v-. Els numerals cardinals. L'expressió del temps: parts del dia, dates (dia-mes-any), setmanes, mesos, estacions de l'any, anys i segles. L'adverbi.
Oracions compostes fonamentals.
Temes lèxics
Gent (biografia, família, professions, gentilicis) i vida quotidiana (casa, ciutat, botigues).

Rus instrumental
El programa de RI preveu, des d'un punt de vista emminenment pràctic, aprofundir i reforçar els coneixements léxico-gramaticals que paral·lelament s'adquireixin a Llengua Russa I. És per això que es proposaran una gran quantitat d'exercicis, situacions, diàlegs, etc. per a què l'alumne interioritzi i domini les estructures i construccions gramaticals bàsiques del rus, així com també s'insistirà en la pràctica de la lectura i la pronúncia.



Quadrimestre I i II
Italià com a segona llengua i la seva literatura (tinc l'avantatge que ja el parlo, encara que no el sé escriure gaire bé, perquè l'idioma l'he après d'oïda)(i la seva literatura, el meu escriptor ídol és Bontempelli, que no coneix gaire ningú i segurament no me'n parlen, però és igual, era italià)

Lingüística
Amb aquesta assignatura es persegueix que l'estudiant descobreixi les diverses facetes del llenguatge natural (la biològica, la psicològica, la social i la cultural), es familiaritzi mínimament amb la diversitat lingüística existent avui al món i amb la seva sistematització, conegui els conceptes clau de cada nivell de descripció lingüística i apreciï les possibilitats de la lingüística com a estudi científic del llenguatge. (bé, jo què sé)

Teoria de la literatura
I. Llenguatge i literatura; la forma en la literatura; formes literàries
1.1. Trets específics de la llengua literària: la literaritat.
1.2. Oralitat i escriptura [A].
1.3. Mite i literatura. [Homer, B].
1.4. Gèneres literaris [Ant.]
II. Els grans períodes literaris
2.1. La periodització literària.
2.2. Literatura medieval: la poesia dels trobadors i el duecento italià; la novel·la [C].
2.3. Humanisme i Renaixement: de Petrarca a Montaigne [Ant.].
2.4. El Barroc [D].
2.5. Il·lustració i Classicisme [E].
2.6. La revolució romàntica i la modernitat literària [Ant].
2.7. Realisme i Naturalisme [F, G].
2.8. Simbolisme i fin de siècle .
2.9. Les avantguardes del segle XX [H, I, J]
III. Mètodes d'estudi de la literatura
3.1. Els mètodes formalistes: de Roman Jakobson a Roland Barthes.
3.2. Els mètodes contextuals: història de la cultura i sociologia de la literatura.
3.3. Mètodes interpretatius: hermenèutica literària, psicoanàlisi, estètica de la recepció i deconstrucció.
3.4. La literatura comparada.
3.5. Últimes tendències de la crítica literaria.
IV. Conceptes, tòpics i termes retòrics i de teoria literària
(mola)




Mola!

2 comentaris:

Anònim ha dit...

doncs sí, q mola... i estic veient q potser em convalidarien força coses... o sigui q igual un dia m'animo:-P

Anònim ha dit...

ei!! jo nhe fet algunes daqestes!!
Teo de la lite es moooool wapa!! (profes q et recomano per ferla: David Viñas, Nora Catelli -fot molta caña pro aprens moltisim- o el jordi llobet o llovet xD, es un crack!!) i linguistica depen del profe pro es moool interessant!
ara q le deixat, recordar els principis em fa retornar les pessigolletes a la panxaaaaa! ai q encara em faras dubtar! jeje