divendres, 20 de febrer del 2009

I amb la tonteria, vam arribar fins al mar negre (part 3)

BUCAREST

A Bucarest ens hi vam estar dos dies sencers (vam arribar ben aviat un matí, vam marxar ben aviat dos matins després) i va ser una sorpresa agradable, o com a mínim curiosa

El nostre gos adoptat (veure un parell de posts enrere) va conduir-nos fins al centre, tot i que també hauríem sabut trobar-ho nosaltres soles. És una ciutat que se'm fa complicada d'explicar, o sigui que potser és millor que mireu les fotografies (totes del centre o dels voltants) i us ho vaig comentant


vet aquí el centre peatonal de la ciutat. Per algun motiu han tret totes les llambordes i les han substituït (suposo que de manera provisional) per passarel·les de fusta. En aquesta fotografia encara sembla que la forma de les passarel·les té un cert sentit, però ja no és així en les dues següents....




.. on intentar arribar a un comerç en concret era tota una proesa...
(i perdoneu que intenti mantenir el meu semi-anonimat, d'altra banda tinc una cara la mar de normal)


i aquí una altra imatge del centre de la ciutat, on algú va decidir substituir (o potser no ha estat mai substituït??) un bell edifici centre-europeïsta per una barraca (amb la seva corresponent passarel·la de fusta que condueix a l'entrada)


i una altra fotografia del centre que, si amplieu, veureu que la roda del darrere del cotxe no està reventada, sinó que està completament incrustada al terra. També al centre

Aquest centre tan pintoresc, però, està enmarcat per dos carrers molt grossos que baixen de nord a sud, el de més a l'esquerra ple d'edificis grossos i amb pinta de ser importants, el de més a la dreta amb molts cotxes i molts cables, botigues i oficines de canvi, i uns quants llocs per menjar, inclós aquest FastFood que es veia d'una hora lluny si venies des del riu, el fast-food "Sheriff's, Best Food in Town", on per 25 Leis (4 Leis són, aproximadament, un euro) vam menjar-nos un parell de shawaramas i ens vam beure dues coca-coles (light, perquè de normals no en tenien)


Aquest seria, doncs, el carrer de la dreta, amb un centre comercial amb unes pantalles enormes que van anunciant coses diverses, en el moment de fer la foto, el Cocor Channel, que no sé gaire què és


Però tornem al centre, perquè encara hi ha més escenes pintoresques per ensenyar (sí, potser l'adjectiu de la ciutat seria "pintoresca")

Com ja vaig comentar, Bucarest (i per extensió, cada racó de Romania) té molts gossos, aquest en concret es llepa alegrament als esglaons de la Banca Nacional Romanesa

i un telèfon públic que, molt intel·ligent i estalviadorament, els romanesos pengen de les parets dels edificis, estalviant-se així, cabines de telèfon i vidres trencats pel mig del carrer. Aquests telèfons, com els gossos, també es troben a tots els llocs de Romania que vam visitar (a la fotografia podeu veure'n la correcte utilització, així com dues senyores la mar de trempades)


Aquest centre de la ciutat, que es troba delimitat a banda i banda pels carrers dels que us parlava abans, a la part de baix s'acaba gràcies al riu que creua a la ciutat, i que no vam veure gaire perquè la veritat és que hi passava molt d'aire i hi havia unes gavines molt grosses que feien una mica de por

però sí que vam aprofitar per fer unes quantes fotografies als edificis típicament ceausescuians que es van trobant per tota la ciutat 


però no tot són edificis a Bucarest, també hi ha parcs! Durant el bon temps suposo que són bonics, durant l'hivern aquest (el que queda més a tocar del centre i que la guia dibuixava amb tres preciosos llacs) tenia els anomenats llacs assecats, deixant com abandonat un restaurant que a la primavera se suposa que té vistes al llac. A canvi, però, al parc hi ha una pista de gel i no ens ho vam pensar dues vegades (ens ho vam pensar només una) a l'hora de llogar un parell de patins i posar-nos a lliscar al so de la radio (primer M80, després alguna emisora més tecno-dance-el que sigui, al que els romanesos semblen força aficionats, i sinó que algú m'expliqui perquè tots els restaurants, enlloc de ser paradisos folklòrics, són bars guais amb música tecno molt forta i la llum molt fluixeta, això sí, tant t'hi pots prendre un cubata com menjar-te un plat de farro, sigui l'hora que sigui)(acompanyament nacional i al que ens vam aficional, allà n'hi diuen Mamaliga, en d'altres llocs n'hi diuen polenta, la meva mare em va dir: a! això és el farro!)

i ja per acabar, un parell d'edificis més, per exemple l'edifici del parlament
gros gros gros


i per contrarestar la immensitat, una esglesieta la mar de bufona, que suposo que és l'ortodoxa russa


ah. només afegir que, en la mesura del possible, eviteu el metro de la ciutat. No vam saber veure un maleït mapa (a, sí, a dins del vagó n'hi havia un) en tota la parada de metro (que era força grossa, s'hi encreuaven un parell de línies)

No sé si ha quedat clar: Bucarest em va agradar molt, molt! La recomano totalment

P.D - i de regal, una web amb webcams

6 comentaris:

Anònim ha dit...

Hehe la meva mare tb en diu farro! :)
Molt ben descrit decrèpita meva!

(avui al temps de latevetres han sortit imatges de Sèrbia pq està moooolt nevat..suposo que ja ho saps...)

David Cuadros Tallón ha dit...

Encara es troba en aquest estat!!!????

Vaig ser a Bucarest l'agost de 2007, i el centre "peatonal" estava tal qual te l'has trobat tu... creia que estava en obres i que en poc temps el tindrien acabat... definitivament, no és la meva ciutat preferida jeje, però m'agrada haver-hi estat.

Salut, i gossos!!

Jordi / George Mureşan ha dit...

Laura i David,

vaig nàixer i viure 25 anys a Bucarest i puc dir que és una ciutat sempre en obres i probablement encara ho serà en 2050. Tampoc no és la meva ciutat preferida. Però fa 3 anys que no hi he estat, i les fotos de les « excavacions » del centre històric (abandonat per la gent de bé des d'un temps) m'ha produït un cert espant. Mare meva, suposo que Barcelona desprès de ser bombardejada es posava més guapa.
Un salut.
Jordi de França

Jordi / George Mureşan ha dit...

Altres aclariments:
- Cocor Channel és un joc de paraules entre “Coco Channel” i el nom historic del magatzem, que era “Cocor” (“la grua”).
-l 'església de la foto si que és l'ortodoxa russa. Però com que no hi ha russos a Bucarest, actualment té la identitat d'”església dels estudiants” (sic).
estranyament, fa uns dies em pensava que un dels únics llocs freqüentables a Bucarest és el metro, i vet aquí la Laura que escriu el contrari! Temps era temps, n'hi havia un mapa ben penjat a cada parada. Potser que la llei de Murphy va fer que heu estat a l'única parada que no en tenia (aquell dia)?
En tot cas, és impossible fer-se una opinió objectiva sobre Romania en pocs dies; Romania no és pot descobrir de manera nòmada, així com pot passar a molts altres països: no hi ha res de previst per acollir el turista i fins i tot el foraster. Es un país ocult, fins i tot els millors bars i cafès culturals no els trobareu enlloc si no coneixeu la gent d'allà (fins i tot jo desprès de 3 anys d'absència he descobert que em torno foraster i perdo els marcs): obres una porta sense cap rètol i pots topar amb un salo de thè amb biblioteca i piano curull de gent. Es un pais estrany, però conec molts catalans que s'hi van enamorar, ves per on.

Jordi de França

laura ha dit...

no ho sé pas, això del metro, jo també tenia la sensació aquesta, però vam entrar a la parada de metro que queda força avall, just damunt del riu, i en que s'encreuen un parell de línies (no recordo el nom de cap manera..)... i sort d'una noia que ens va indicar un passadís, i cap allà ens vam dirigir i així ho vam trobar..

a mi Romania em va agradar molt, potser per aquesta sensació de viatjar enrera en el temps i de que jo allà al mig no hi pintava absolutament res, però tothom ens acollia tan bé que en vaig acabar ben encantada!

aviat posaré les fotos de Brasov i els Càrpats, aviam què ens n'expliques, Jordi!

Anònim ha dit...

Doncs jo vaig ser a Bucuresti l'estiu passat i les passareles, el centre històric i el metro estàven igual que a les fotos de la nostra blogger. Bucuresti és una ciutat que enganxa, o la vols o no. Jo la vull i hi tornaré, amb el centre històric endreçat o no. De fet si l'han d'endreçar gaire i deixar-lo com el centre de Lausanne (per exemple), doncs que voleu que us digui..."la belleza andrajosa de los balcanes" que deia noséqui, deu ser una mica això...Faltaria saber l'opinió dels qui hi viuen, és clar.
L'arevedere!