diumenge, 22 de febrer del 2009

A les portes d'europa

La setmana passada va venir el president de Geòrgia, el senyor Saakaixvili (crec que hi he posat totes les lletres i en l'ordre que toca), i va anar a inaugurar el debat (??) que feien al CCCB i que es deia "a les portes d'europa". L'entrada era gratis i aquella tarda no tenia res a fer, o sigui que no vaig poder resistir la temptació i me'n vaig anar a veure'l. La sala no és gaire gran, per tant no deuríem ser massa gent, i jo tenia el senyor Saakaixvili a no més de tres metres. No havia tingut mai a un president d'un país tant a la vora, i que hagués estat tot plegat tan fàcil no deixava de sorprendre'm

Tenia els ulls molt molt petits i molt junts, i mentre xerrava (estats units és amiga nostra, però ens sentim europeus, deixeu-nos entrar a la UE..), es va passar la mà pel cabell i un ble se li va aixecar enlaire. Jo m'imaginava que si haguéssim estat a la tele algun assessor d'imatge li hauria dit: senyor presidente! el cabell!, però com que érem poqueta gent i ningú el va avisar, el senyor presidente va anar amb un tros de cabell enlaire durant més de mitja hora

Perdoneu que destaqui aquest fet més que qualsevol de les seves paraules, però és que amb el merder que es va muntar aquest estiu al Caucas, i que aquell senyor amb el cabell enlaire en fos un dels que el va muntar.. tot plegat em va tenir força estona pensativa

Després se'n va anar i el vam veure passar amb tot de cotxes oficials

L'endemà feien el debat, el dijous era per Ucraïna, Balcans occidentals i Geòrgia. El divendres era per Turquia i Marroc. Jo només hi vaig anar el dijous. Suposadament el debat era perquè els "representants" dels diferents països (un albanès, una sèrbia, una ucraïnesa i un georgià) diguessin perquè creien que el seu país havia d'entrar (o tenia dret a entrar) a la Unió Europea, però per més interessants que fossin les seves exposicions (que ho van ser molt!), em va quedar la sensació que, més que res, van entretenir-se en demostrar que pertanyien a (o se sentien part de) Europa, per tant tenien dret a entrar

Potser el que haurien de fer, per no crear confusions, es canviar el nom i no dir-ne Unió Europea, perquè amb aquest nom no podran parar fins que tots els països que es creuen europeus hagin entrat, podrien dir-ne Unió número 1, i que d'altres països fessin la Unió número 2, perquè la Unió Europea no és pas cosa d'ajuntar en un sol lloc tots els països que es consideren europa, oi? perquè llavors ningú sabria pas què hi pintava, en aquell debat, Marroc, oi? perquè, què és la Unió Europea? (una asociación económica y política única entre 27 países europeos democráticos) Perquè, què dimonis vol la Unió Europea? (Paz, prosperidad y libertad para sus 495 millones de ciudadanos — en un mundo más justo y más seguro) És que algú ho té clar? És que ella mateixa ho sap?

Després del debat (van acabar cap a les nou, hi havia poqueta gent ja) no va quedar cap conclusió clara. Bé, només una cosa que va dir el senyor Carlos Taibo i que vaig pensar "quanta raó té" (no en aquestes paraules exactes, però..): Els països d'Europa són els que participen a la UEFA

i això és tot per avui. Feliç carnaval!