dimecres, 17 de gener del 2007

nova carrera

Ahir vaig arribar al pis picant de mans i fent saltets, perquè he decidit que el transsiberià el farem en companyia d'una filòloga eslava

Com que la filòloga eslava seré jo i la carrera la començaré el setembre que ve, el viatge és per d'aquí quatre anys


És curiós, em moriria de fàstic si em diguessin de fer qualsevol de les altres filologies (amb tots els respectes per aquells qui cursin les altres filologies..), però si penso en l'eslava, només sé que fer saltets i picar de mans de l'alegria




De fet, el que m'agrada és tot el que sona a Europa de l'Est. Que ningú em faci explicar el perquè, perquè tampoc no hi he estat mai i la gent que conec que sigui d'allà la puc contar amb els dits d'una mà, però de fa anys que és així
Un dels molts viatges que tinc pensats (el que fa més anys que tinc pensat), és molts mesos recorrent jo soleta tot Europa de l'Est, amunt i avall



Total, que entre una cosa i l'altra, crec que ampliaré el bloq a tot el que sigui relacionat amb el tema eslau


Començo, doncs, dient que a l'FNAC hi ha un pack per trenta euros amb tres pel·lícules hungareses del senyor Béla Tarr

Tot just m'he empassat la primera, Nudo Familiar, del 1977, en blanc i negre, 100 minuts, primers plans, lenta, versió en hungarès i subtítols en espanyol (única opció), i segons el darrere del dvd, drama on es narren els conflictes d'una jove parella que no pot mantenir la seva pròpia llar i es veuen obligats a compartir habitació amb els pares d'ell

5 comentaris:

Anònim ha dit...

Oh! Filologia eslava... calla, calla, que encara m'hi apuntaré, jo també.

Anònim ha dit...

visca, visca, visca la filologia!

Anònim ha dit...

Mmm... filologia eslava... jo m'ho vaig plantejar una vegada. però la meva profe de rus (la que deia, "en rusia todo es grande") em va dir q si volia aprendre més rus, "lo único que puedes hacer es irte a rusia"). i aquesta segona vegada no hi vaig anar, perquè sóc una mica cagada i perquè tocava posar els peus a terra i treballar una mica :S

un estiu vaig voltar una mica per l'europa de l'est: eslovàquia i polònia va ser lo més a l'est q vam anar. a polònia no ens deixaven entrar perquè no portàvem no sé quin paper. llavors van intentar posar-nos una multa per avançar una mena de sis-cents en doble contínua. una noia ens va deixar entrar a una església de fusta sense pagar perquè no teníem zlotys. va ser un dia molt surrealista. i no m'enrotllo més per ara.

m

Anònim ha dit...

si ho dius en sèrio, a filologia eslava t'hi trobaràs un perdedor. Aquest any vaig fer tard. Però jo no tiro tant pel rus.

leanan ha dit...

iósódéu, ets capaç de deixar de llegir articles incomprensibles de biologia mol·lecular i endinsar-te al món de textos incomprensibles en rus i polonès?


senyoreta romaní, grazie mille per l'informazione eh!


m, de fet, no és que vulgui aprendre només rus... per aprendre a parlar bé rus, doncs clar que sí, me n'aniria a rússia


La veritat, perdedor, l'afició per Rússia em va venir (sobretot) al decidir fer el transsiberià. La passió per tot el que queda entre el mar adriàtic i els urals, em ve de molt abans... I tu que parles en serio? Vols dir que serem companyers de classe? explica't bé!