dimecres, 31 de gener del 2007

Troika

He descobert una botiga, així de casualitat, que és una meravella. És al carrer Unió n3, al Raval, a Barcelona, es diu Troika i tenen tot de productes russos
Amb un cop d'ull, et fas una idea del que mengen: conserves en vinagre, col, embotit i peix salat, també pasta, blat, te i dolços
No només hi ha menjar, també uns quants llibres escrits en rus, i revistes, mig en rus mig en espanyol, i mots-encreuats!
Compro uns dolços, de fora semblen napolitanes, però més durs
Pregunto a l'home de la botiga què són, i em diu que són per menjar amb el te o el cafè, que tenen gust de mel i que si no m'agradessin, que hi torni i em recomanarà alguna altra cosa
Pel carrer però, en menjo uns quants en companyia, i són prou bons
Són dolços, molt gust de mel i lleugerament anisats, i pesen a l'estòmac. Són una mica farinosos, ni cruixents ni tous, un entremig
No em queda clar quin nom tenen perquè és en rus, però pel que sé llegir de rus, es pronuncia "pryaniki, miedavüi vkus"


De fet, segons el tiquet que m'acabo de trobar a la butxaca, són "melindros sabor a mi"

1 comentari:

Anònim ha dit...

uf! si que pesaven a l'estómac sí!
tot i que sempre està bé experimentar amb productes d'un altre lloc, a mi em va cridar més l'atenció aquella mena de calamars secs que estaven dins un paquet que semblava de xuxes.